Main Pasir Kat Rumah Nenek

Amboi, sukanya budak-budak ni main pasir. Mentang-mentang la kat rumah tak ada pasir, sampai rumah nenek, ligat sungguh. Katanya kat rumah nenek best, sebab ada pasir dan pantai. Tengok tu, si kakak siap bertopi, main pasir. Macam kontraktor binaan pulak.





Tak pa, biarkan ! Tapi lepas ni kena mandi, sabun dan syampo rambut betul-betul untuk matikan kuman balik. Dulu aku pernah terbaca kat majalah, kanak-kanak seusia macam ni, tak boleh kongkong sangat. Kalau diorang nak main, biarkan .. ini kerana, apabila berinterasi dengan persekitaran, badan mereka dapat menghasilkan intibodi yang kuat. Betul tak ?


7 comments :

  1. ewahh..smpai kat kpla dah hahaa :D

    ReplyDelete
  2. macam bob the builder topi, haha

    ReplyDelete
  3. mcm kita zaman kenit2 dulu....pantang lepas je

    ReplyDelete
  4. salam..
    betul-betul jaga keselamatn nih
    main pasir pun pakai helmet..huhu
    cute la anak you :)

    ReplyDelete
  5. hahahaa..siap bertopi lagi tu..hehehe.. ni mesti rajin tengok pekerja kontrak buat kerja ni..hehehe

    ReplyDelete