Mother's Day | Rindunya kat ibu

Esok hari ibu sedunia. Tadi masa dengar kat Suria FM. Dah ramai yang ucapkan kat ibu masing-masing. Ada tu .. sampai balik kampung nak jumpa ibu. Rindu katakan ! Saya pun rindu kat ibu. Nak balik kampung .. jauh. Kalau dekat boleh la selalu jumpa.

happy mothers day

Sambutan hari ibu .. memang besar maknanya. Tak rugi kalau sesiapa nak sambut. Sekurang-kurangya dapat juga menghayati peranan ibu membesarkan dari dalam perut sehinggalah dah besar. Kalau tak balik pun. Sekurang-kurangnya wish pun .. dah memadai. Terubat kerinduan terhadap ibu. Mesti ibu suka !

Teringat lagi kata-kata ibu "Ibu tak minta apa-apa" Huhuhu .. besar maknanya. Tak nak pengorbanan dibalas. Setiap ibu pun macam tu. Tak nak dibalas. Kalau boleh nak setiap anak-anak yang mereka kasihi .. hidup selesa, gembira dan berjaya.

Anastasyea : Memang besar pengorbanan ibu.

12 comments :

  1. saya rindu juga dengan ibu saya...waaaaa!!! hari ni banyak giler post pasal ibu..buat airmata mengalir bagaikan hujan

    ReplyDelete
  2. kasih ibu terlalu bernilai kan akak? :)

    psstt : muke akak macam wartawan tv1. hehe kite follow akak ye..

    ReplyDelete
  3. beruntung kakak dapat balik kampung jumpa ibu kakak.
    sayangilah ibu kita selagi hayat dikandung badan :)

    p/s: vamp cuma mampu doakan mak vamp dari jauh je.. je. :')

    ReplyDelete
  4. me 2..miss my mum a lot ! huuu..semoga mak sy kt sne cht2 sllu...amin..juga kpd ibu2 di luar sne..slmt hri ibu..=)

    ReplyDelete
  5. bahagia rasanya bila diri dihargai oleh anak2

    ReplyDelete
  6. memang besar pengorbanan seorang ibu...:)

    ibu tunggal lah paling otai dari segala ibu kat dunia zaman sekarang..jiwa dia amat kental

    anyway..tq sudi singgah n salam perkenalan..:)

    follow u terus..#4777..lawa no ni..boleh tikam no dah ni hahaha..:)..selamat pagi

    ReplyDelete
  7. bila ann nak jadi ibu lak? hehehe.. selamat hari ibu kepada semua ibu!!
    JM BARIANI HOUSE PUTRAJAYA | Selamat Hari Ibu

    ReplyDelete
  8. Membaca tulisan anda saya jadi mau pergi kerumah ibu saya walaupun sama2 di Jakarta tapi sudah satu minggu saya tidak bertemu.
    Selamat Hari Ibu Sedunia.

    ReplyDelete
  9. selamat hari ibu sedunia.. hargailah selagi mereka masih ada.. :)

    ReplyDelete