Kedahsyatan Tsunami di Jepun : Video [HD] 3.11 Persendirian !

Sebelum ini .. kalau tengok berita tsunami yang berlaku pada 11 Mac 2011 di Jepun kat TV. Selalunya tengok dari atas. Mungkin dari helikopter ataupun yang diambil dari satelite. Jadi .. tak nampak sangat .. kedahsyatan ombak tsunami. Tapi semalam .. saya jumpa video nie. Diambil menggunakan video persendirian. Memang clear ! Boleh nampak saat ombak tsunami menerjah memasuki bandar, menutupi pintu bangunan, menghanyutkan kereta dan bot dan seterusnya meruntuhkan bangunan dan menghanyutkan rumah. Memang dahsyat !





Anastasyea : Memang dahsyat kan !

12 comments :

  1. as salam..
    lama tak ziarah blog akak.
    kekangan masa dan kerja.

    oh.baru selesai tengok. semuanya hancur. subhanAllah..

    asya baru dapat idea ingat nak renovate rumah lepas ni. nak buat 'rumah' khas bawah tanah dalam rumah. kalau ada amaran tsunami, dan kebetulan dalam rumah, boleh cepat2 masuk berlindung.sekadar berusaha kan kak..

    nak sediakan sekali bekalan makanan, udara dan peralatan komunikasi. sedang buat draft rupa ruang bawah tanah bawah rumah ni. siap semua, mula jalankan kerja memecah lantai dsb.doa2 kan moga perancangan saya ni menjadi realiti ya kak. ameen..

    oh ya. entri terbaru dalam blog saya.kalau akak berminat, singgah ya =)

    Isu kahwin, siapa ambil peduli? mai tengok sini

    ReplyDelete
  2. yaAllah.. takotnye tengok.. abes hancur semua.. :( naseb yg aamek vid nie ade tmpt tinggi. kesian org2 yg kt atas bangunan runtuh tu..

    ReplyDelete
  3. mmg dahsyat... ada banyak lagi video camnih kat youtube.. mmg menakutkan..
    kuman "a bit paranoid of malware" Entry

    ReplyDelete
  4. sgt jelas tp sgt menggerunkan....

    ReplyDelete
  5. Memang dashyat Tsunami yg melanda Jepun...Kesian pada mereka2 di sana tapi apakan daya kita manusia biasa...
    ...said..: kalau tsunami mane boleh buat rumah bwh tanah...abis tenggelam la awk kat bwh tu..tapi kalau puting beliung boleh la buat rumah kat bwh tanah...sbb tu kat sesetgh negara yg ada puting beliung diorg buat rumah bwh tanah..

    ReplyDelete
  6. moga kita semua dilindungiNya..

    ReplyDelete