Rumah Untuk Disewa : Fasa 3 Siap!

Bukan sahaja rumah sewa nie telah ditambahkan banyak suis plug dan kipas angin setiap bilik, tetapi bila difikirkan patut disediakan juga mesin basuh dan dapur memasak untuk kegunaan penyewa. Walaupun kalau ikutkan, memang tak payah. Tak apa, tak rugi pun sediakan semua nie lagipun bagus bagi aku untuk jangka masa panjang.



Rumah Untuk Disewa


Rumah Untuk Disewa



Masa tengah tengok bahagian balkoni belakang dapur, baru perasan paip untuk mesin basuh tak ada lagi! So terus called plumber. Plumber bangla yang datang, tak kisah lah asal boleh buat plumbing. Tapi nak caj RM 250 untuk buat paip baru sahaja. Macam mahal! Lepas nego, dia minta RM 200 tapi kami suruh betulkan sekali harung paip bilik air yang leaking. Kira ok la kan !


Rumah Untuk Disewa



Lepas dah siap, nextnya buang tikar getah lama dan basuh rumah. Kalau ikutkan aku, nak sapu saja, tapi bila tengok daki dan "barang-barang" yang ada bawah tikar, maka haruslah diteruskan dengan membasuh lantai rumah. Banjir jugak rumah ni sekejap dan hari tu, tak sempat nak pasang tikar memandangkan lantai masih basah.


Rumah Untuk Disewa


Rumah Untuk Disewa



Esoknya, dalam tengah memasang tikar getah baru, penyewa sampai ke rumah tersebut. Nasib baik la penyewa memahami dan alhamdulillah, dalam tengahari semuanya siap. Sempat la aku posing sikit sebelum serah kunci kepada penyewa.


Rumah Untuk Disewa


Rumah Untuk Disewa